186
V u k-P avlović, P „ M isli i bilješk e, Prilozi 8 (1—2 ), str. 163— 202, (1983)
26.
Traženje puža 1c srcu svijeta
Naprezanje čovjeka koji je kao duhovno biće pozvan u svo­
jem biću kao prirodnome izvršiti stvaralačku revoluciju
»Dobra vijest« da se Spasitelj rodio
Da li nam se Spasitelj rodi?
Nema druge provjere (drugog načina), nego svom discipli­
nom duha proživjeti život, kako ga preporuča Krist prema na­
uci prikazanoj u evanđeljima. Druge kritike kršćanstvo s obzi­
rom na praksu nema. Ako takav život, kršćanski — evanđeoski,
doista vodi do spasenja (sedam blaženstava), onda kršćanstvo
doista nosi u sebi istinu, put i život.
27.
Ovo prokletstvo (Unseligkeit) je razumljivo samo iz svi­
jesti kozmičke solidarnosti. Mnogi su se žrtvovali za svoje uvje­
renje. Ali samo Jedan nije samo naučavao (kao Buddha) nego
prinio žrtvu
iz: ove svjesnosti i za ovu svjesnost.
To što je On bio rođen, nije se u čovječanstvu probudila
svjesnost, nego poziv na potrebnu spremnost na žrtvu, znanje
i nužnost ove spremnosti na žrtvu! I u tome se objavljuje Logos
u kojemu prebiva najviši Smisao.
28.
K etici poziva:
Etos lica (Person) je ispunjenje njegova »poziva«.
a) Upoznaj svoje sposobnosti (Upoznaj samoga sebe!!)
b) Razvij svoje sposobnosti!
c) Razvij svoju savjest prema
vrijednostima
koje možeš
svojim sposobnostima puno ostvariti.
d) Jačaj svoju
volju
u
službi
svog poziva!
e) čisti svoje namjerenje!
Osjećaj se odgovornim prema svom pozivu! (Odgovor­
nost)
f) Izaberi po mogućnosti svoje zvanje prema svom pozivu!
Je li »zločinac« pod uplivom ikakvog svog »poziva«?
Ispunjava li on-neki »poziv«?
Dakle (?): Poziv samo (?) usmjeren prema huma-
nitetu (?)
što je »zločin«? (Mučenici u drugom vremenu »zlo­
činci«??)
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...40