182
V u k-P avlović, P „ M isli i bilješk e, Prilozi 8 (1
—
2 ), str. 163
—
202, (1983)
Dakle: Teoretska svijest može se konstituirati u najpunijoj
zavisnosti od principa individuacije i oblikovati znanost i filo-
sofiju, ali može se oblikovati i polazeći od principa izbavljenja
i kao »izbavljena« teoretska svijest (»erlostes« theor. Bewusst-
sein) htjeti prokroiti i dovesti do kraja sasvim drugi stvaralački
put znanosti i filosofiji! Tada takva svijest
prevladanog
prin-
cija individuacije oblikuje i sasvim drugu vrst znanosti i filo-
sofije. U prvom slučaju poglavito »prirodna« filosofija (»Na-
tur«philosophie), u drugom slučaju
religiozna
filosofija! Ili:
prirodna znanost ili religiozno (duhovnoznanstveno?) fundi
rana filosofija.
filosofija iz »znanja« (Wissen) (Sein)
filosofija iz »vjerovanja« (vrednosna)
[In luče per amorem]
In libertate per amorem
Još jednom o
s l o b o d i
Slobodno je djelovanje koje iz
lju ba v i
.............. Gdje dje
lujem iz ljubavi, djelujem slobodno.
Slobodni smo gdje ljubimo.
Druga verzija: Gdje
djelujem
iz ljubavi,
oslobađa
me to
djelovanje od zapletenosti u princip individuacije.
Problem I a) duh/spoznaja, odnosno »teorija« i princip in
dividuacije
b)
ljubav/etika.,
odnosno Praxis i princip indi
viduacije
II a) duh i slobodakao jedinstvo
b) ljubav i sloboda
(als Einheit genommen)
III duh i ljubav
stupnjevi duha
stupnjevi ljubavi
IV duh kao »slobodno«
primanje
ljubav kao »slobodno«
davanje
V meditacija kao »unutarnja« praiksa
kontemplacija kao »unutarnja« aktivnost
ekstaza kao čišćenje unutarnje aktivnosti
[Unio mystica kao EinMier? ]
[sloboda
kao
»samoća« ??] (Abgeschiedenheit)
[sloboda
po
»samoći« ??]
[sloboda
u
»samoći« ??]
[Nirvana!]