Franciscus Patricius: Discussionum peripateticarum tomus secundus (Liber I-IV) - page 58

Neposredna recepcija
Peripatetičkih rasprava
LVI
čajan
24
, to ipak ne znači nužno da su njegove teze o Aristotelu (a
protiv Petrića) filozofski potpuno nezanimljive.
O čemu je dakle u tom sporu riječ? Okosnica je sporenja iz-
među Petrića i Angeluccija Aristotelova
Metafizika
, preciznije re-
čeno predmet Aristotelove
Metafizike
. Pitanje o predmetu pitanje
je u stvari o tome je li Aristotelova
Metafizika
kao znanost uopće
moguća.
Petrićev je stav sljedeći: u
takozvanim
metafizičkim knjigama
vlada
kaos
s obzirom na predmete o kojima se u njima rasprav-
lja, odnosno postoji više predmeta koji su u kaotičnom odnosu,
međusobno nespojivi u predmet jedne jedine znanosti. Prva je
znanost
rasprava o prvim počelima
, potom je to
znanost o biću
i te se
dvije znanosti na čudan način miješaju. One su najviše zastuplje-
ne u tim knjigama, ali u njima je riječ i o
filozofiji prirode
i
logici
.
25
24
U navedenom, vrlo informativnom radu na str. 259. u fusnoti M.
Muccillo navodi sljedeću literaturu o Angelucciju: A. Zavarroni,
Bibliotheca
calabrasive illustrium virorum Calabrie
, Ex typographia Johannis de Simone,
Neapoli 1753, 105; G.B. Tafuri di Nardo,
Istoria degli scrittori nati nel Reg-
no di Napoli
, Nella stamperiadi Giuseppe Severini, Napoli 1754, vol. III/3,
281–283; G.P. D’Acquaviva,
Memorie degli uomini illustri e chiari in medicina
del Piceno o sia della Marca di Ancona
, vol. II, L. Accattatis,
Le biografie degli
uomini illustri delle Calabrie
, vol. II, Dalla tipografia municipale, Cosenza
1870, 93–95; G.M. Claudi – L. Catri (cur.),
Dizionario Biografico dei Marchegi-
ani
, Casa Editrice Il Lavoro Editoriale, Ancona 2002, 36.
25
Usp. Francisci Patritii
Discussionum peripateticarum
t. IV, Basileae
1581, str. 62. Metaphysicos vero libros, certum ab Aristotele eo nomine
nusquam appellatos. (…) itaque potest videri ab Andronico haec apella-
tio manasse, quae certe Aristotelica non est, qui primis duobus capitibus
proponit his libris de Sapientia se tractaturum. Initio postea tertii libri Sci-
entiam de Ente nominat. Sequenti vero capite ad philosophum pertinere
eius tractationem; primo postea capite 5. libri, eam Primam philosophiam
nominat, et mox Theologiam. (…) Quae nomina multiplicia, et rem ipsam
multiplicem hisce libris tractatam, sequentium libro aliquo diligentius
perpendemus. Također i str. 104. Cur autem nihil ad doctrinam utile eam
habere vir tantus iudicavit, in causa, ut ego existimo, fuit, horum librorum
confusio, quam Nicolaus vidit et reprehendit, confusio inquam duarum
harum scientiarum de Ente ac de Primis substantiis. Vel potius trium sci-
entiarum de Principiis substantiarum, de Principiis scientiarum ac de Ente.
Također i str. 196. Eos autem libros /tj. metafizičke knjige, opaska autorice/
duas scientias primo continere, antecedente Tomo est a nobis demonstra-
1...,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57 59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,...350
Powered by FlippingBook