RAD I BOG
Uvod
—
tematsko ograničenje
Slijedeća ispitivanja nisu prilog danas razvije
nom, uobičajenom dijalogu filozofa, specijalno
marksista i ateista, s teolozima i filozofima, kato
ličkim, evangelističkim, ortodoksnim1. Naprotiv,
možda bi se sama mogućnost ovog dijaloga dala ob
jasniti na osnovi poduzetih ispitivanja.
0 ,,bogu“ ovdje nije riječ u smislu stanovite opće
religijske sadržine ni određenog konfesionalnog sta
nja stvari, još manje kao o „predmetu" opće teolo-
gijske refleksije ili posebnoznanstvenih istraživanja
(kakva poduzimaju: historija, sociologija, psiholo
gija itd. religije). Nije, nadalje, riječ ni o osnov
1 Usporedi, kao reprezentativan, u tom smislu, susret
marksista, koji pretendiraju da budu nedogmatici, s „kato
ličkim teoretičarima" u povodu drugog vatikanskog koncila
na dva internacionalna zasjedanja ,,Paulus-Gesellschaft“ -a u
Salzburgu i na Herrenchiemsee (1965/66); kao dokument:
R, Garaudy, J. B. Met z. K. Rahner,
Der Dialog oder andert
sich das Verhaltnis zvvischen Katholizismus und Marxismus?
Rovvholt, Reinbek b. Hamburg (1966; 1968; original Garau-
dyevog teksta pod naslovom De ranatheme au dialogue,
Plon, Pariš 1965. — Za evangelističke i druge filozofe uspo
redi na primjer Marxismusstudien (I—V), Tubingen 1954. i
dalje.
87