Franciscus Patricius: Discussionum peripateticarum tomus secundus (Liber V-VIII) - page 289

PERIPATETIČKE RASPRAVE, sv. II. knj. 8.
537
10
Što isto tako poučava u 9. poglavlju 1. knjige
Retorike
da je
vrlina moć koja pribavlja dobra koja ih čuva i koja dobro čine
– pripada istom Teagu: »Narav je naime vrline dobrotvorna, a
porok je zlotvoran i škodljiv.«
I ono u 14. poglavlju 7. knjige
Politike
: »Uvijek je ono gore
radi boljega«, – isto je kao i Teagovo: »Uređeno je ono gore po-
radi boljega.«
Također nauk o rasipnosti i škrtosti pripada istom Teagu: »Jer
rasipnost je prekoračenje doličnoga u trošenju novaca, a škrtost je
izostanak toga.«
Isto o hrabrosti i porocima njoj suprotnima: »Odvažnost
je naime prekoračenje doličnoga u podnošenju strahota, a pla-
šljivost pak izostanak toga«, – Damipovo je: »Vladati je doista
vlastitost boljega, a pokoravati se vlasti lakše je goremu.« Tu su
stvar prisvojili i Platon i Aristotel.
Damipovo je također: život treba sudbinom dobiti, kao i
opuštanja i napetosti, i tuge i vedrine«, – što je u posljednjoj knji-
zi
Politike
naučavao Aristotel, govoreći o glazbi.
Također i ono u 13. poglavlju 7. knjige
Politike
: [282] »Čestiti
i pošteni bivaju po trima stvarima, a to troje su: narav, [ćudored-
5
15
20
1...,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288 290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,...372
Powered by FlippingBook