259
        
        
          [227]
        
        
          PERIPATETIČKE RASPRAVE
        
        
          SVEZAK II. KNJIGA 5.
        
        
          
            Obuhvaća poglavlja o znanosti prirode
          
        
        
          
            sukladna sa starincima
          
        
        
          Matematiku smo u prethodnoj knjizi stavili prije fizike, ne
        
        
          zato što bi ju po našem mišljenju trebalo smjestiti po tome redo-
        
        
          slijedu, zbog razloga što su ondje pretresani, već zato što smo
        
        
          raspravljali o Aristotelovim raspravama, kako bismo udovoljili
        
        
          njemu koji ju je bio postavio u sredinu između teologije i fizike.
        
        
          Sad ćemo pristupiti samoj znanosti o prirodi.
        
        
          Kao njezina iznalazača – isto kao i kod logike i znanosti o
        
        
          Bogu – Averoes je slavio Aristotela. Budući da je to napisao ta-
        
        
          kav muž, bez sumnje je, čini se, ili drjemuckao ili zijevao, i nije
        
        
          se sjećao što je svagdje bio pisao Aristotel, a i on sâm je – promi-
        
        
          šljajući komentare uz
        
        
          
            Fiziku
          
        
        
          – imao nakanu pisati. Aristotel, sva-
        
        
          kako muž nadasve požudan za slavom, a još veći – kako se diči
        
        
          – ljubitelj istine, zna i često imenuje mnoge druge od sebe starije
        
        
          i drevne filozofe prirode, i to odmah na počeku 2. poglavlja 1.
        
        
          knjige
        
        
          
            Fizike
          
        
        
          : »Kao što filozofi prirode doista jedni govoreći da je
        
        
          zrak prvi princip, a drugi da je voda […].« A u 3. poglavlju: »Tako
        
        
          pak neki od filozofa kažu da jedno jest.« A u 4. poglavlju: »Kao
        
        
          što pak filozofi prirode kažu, postoje dva načina.« Pa opet: »Zato
        
        
          5
        
        
          10
        
        
          15
        
        
          20